Urakointi J-P Heikkilä tarjoaa kuljetuksia, koneurakointia, kiinteistöhuoltoa ja kiviainesmyyntiä. Verkkokaupan myynti ei ollut lähtenyt käyntiin toivotulla tavalla, ja tavoitteena oli verkkosivu-uudistuksen ja uuden visuaalisen ilmeen avulla kasvattaa verkkokaupan myyntiä erityisesti yksityisasiakkaille. Lisäksi käyttäjäystävällisyys ei ollut paras mahdollinen ja vanhat verkkosivut eivät välittäneet perheyrityksen tärkeimpiä arvoja: loistavaa asiakaspalvelua ja ammattitaitoa.
Verkkosivuston täydellisen uudistuksen ja hakukoneoptimoinnin avulla yritys nousi Googlen ensimmäisille sijoille vain parissa viikossa ja yhteydenotot ja verkkokaupan myynti kasvoivat reippaasti.

Sivuston visuaalinen ilme yhdistää ammattimaisuuden ja leikkisyyden, joka kuvastaa perheyrityksen arvomaailmaa ja henkilökohtaista otetta asiakaspalvelussa. Sivuston selkeä ja informatiivinen rakenne takaa, että kävijät löytävät helposti tarvitsemansa.
Kuvituksena käytetty pyörivä puun kuvio viittaa yrityksen rehtiin "laitamme pyörät pyörimään" -menoon ja meininkiin. Kuvat, typografia ja värit tukevat tätä tunnelmaa, luoden tasapainoisen ja helposti lähestyttävän kokonaisuuden.

Hakukoneoptimoinnin ansiosta palvelut ja verkkokaupan tuotteet nousivat Googlessa ensimmäisille sijoille vain muutama viikko sivuston julkaisusta mm. hakusanoilla:
- Urakointi Hämeenlinna: 1. sija
- Multa Hämeenlinna: 1. sija
- Talvikunnossapito Hämeenlinna: 2. sija
- Kiinteistöhuolto Kanta-Häme: 3. sija
- Maanrakennus Hämeenlinna: 4. sija
- Auton kuljetus Hämeenlinna: 2. sija
Sijoitukset ovat pysyneet Googlen kärkisijoilla ilman jatkuvia SEO-toimenpiteitä yli 80 optimaalisella hakutermillä.


Tuotekuvausta suomalaisella sisulla
by Mari Poutinen / J-P Heikkilä
Asiakkaan vanhoille verkkosivuille suunniteltu määrälaskuri tehtiin kokonaan uudestaan integroiden se WooCommerceen. Vanha laskuri ei ollut mobiiliystävällinen, mutta uusi laskuri toimii saumatta jokaisella laitteella.
Määrälaskuri laskee tarvittavan kivi- ja maa-aineksen määrän pinta-alan ja paksuuden mukaan. Lisäksi asiakas voi valita kalenterista toimituspäivämäärän tai lisäpalveluita ja kirjata ylös toiveita toimitukseen liittyen.
Ostoskorissa ja kassalla olevan rahtilaskurin avulla asiakas näkee toimituksen hinnan syöttämällä toimitusosoitteen. Rahtilaskuri laskee automaattisesti asiakasta lähimpänä olevan lähtöpisteen.


J-P Heikkilän verkkosivut saivat raikkaan ja modernin ilmeen, joka heijastaa brändin arvoja ja palvelee asiakkaita entistä paremmin. Sivusto tuo nyt esiin yrityksen tarinan, sen juuret ja intohimon tekemisen takana, mikä luo vahvemman yhteyden asiakkaisiin.
Käyttäjäkokemus parani merkittävästi selkeän rakenteen ja visuaalisesti houkuttelevan designin ansiosta. Hakukoneoptimoinnin myötä verkkosivujen näkyvyys on kasvanut, ja verkkokaupan liikenne on vilkastunut.

