Image
Tarpeet & Tietoisuus

Verkkosivut ja brändi-ilme uudelle pienyritykselle

+ WordPress-verkkosivut 
+ UI/UX-suunnittelu
+ Hakukoneoptimointi
+ Brändäys
+ Logo

Asiakkaan tarve

Tarpeet ja tietoisuus tarjoaa NVC (Nonviolent communication) -valmennusta ja työhyvinvointipalveluja pääkaupunkiseudulla ja etänä. Vastaperustetun yrityksen tarpeena oli saada kauniit ja toimivat verkkosivut, joita voi myös päivittää itse. Yritykselle piti keksiä nimi, saada yksinkertainen tekstilogo, yrityksen oma sähköpostiosoite, sekä muotoilla palvelut ihanneasiakkaita puhutteleviksi ja sellaisiksi, että ne löytyvät hakukoneista.

Alkupalaverissamme kysyin, mitkä ovat asiakkaan lempielementit luonnossa, esiin nousi kalliot, meri, kukat ja aurinko. Tämä rouhevan herkkä luontoteema esiintyy sivustolla toistuvasti, herättäen lämmintä, rentoa oloa.

Image
Prosessi

Aloitimme projektin Brändäys Brainstorming -palaverilla. Toimittamani laajan kyselykaavakkeen avulla loimme sloganin, nimen, mission ja yrityksen arvot. Saimme selville ihanneasiakkaat ja sivuston ensisijaisen tavoitteen sekä kartoitimme kilpailijat. Toimitin ohjeet sisällöntuottoon ja palvelujen muotoiluun ihanneasiakkaita puhutteleviksi.

Asiakas kävi ammattivalokuvaajan kuvattavana, mutta muutoin ei ollut omia valokuvia sivuille käytettäväksi ja tärkeäksi tehtäväkseni jäikin luoda yhtenäinen kuvamaailma kuvapankkikuvien avulla.

Jatkoimme yhteydenpitoa Whatsapp-viestein, mailitse sekä pidimme Google Meet-välipalavereita. Etsimme yhdessä asiakkaan toiveiden mukaisia valokuvia, jotka olivat yhtenäisiä ja keskustelivat keskenään.

Image
Ratkaisu

Aloitin tutkimustyöllä alan kotimaisia ja ulkomaisia sivustoja läpi käyden. Halusimme luoda muista tekijöistä edukseen erottuvan rennon ja ammattimaisen ilmeen. Suunnittelin asiakkaan budjettiin sopivan tekstilogon, jonka tasapainoinen ja pirteä ilme tukee brändiä.

Etusivun myrskyisä video kuvastaa sisällämme vellovia tunteita ja niiden patoutumista ja sivun lopun tyyni meri kuvaa olotilaa, jonka voimme saavuttaa rakentavan kommunikaation avulla. Asiakaskokemuksille ja yrityksen tarinalle luotiin omat sivut, jotka tukevat henkilöbrändiä ja herättävät luotettavuutta.

Lisäksi loin domainin mukaisen mailiosoitteen, jota voi käyttää tutun olemassaolevan Gmail-tilin alaisuudessa. Tein ammattimaisuutta tukevan allekirjoituksen sähköposteihin, kera logon ja yhteystietojen.

ImageImage
Värit ja typografia

Värimaailma on samalla vahva ja suora, kuin pirteä ja levollinen, luoden mielikuvaa kommunikaatiosta, jota välillämme toivomme olevan. Alhaalla asiakkaan alustavat toiveet ja ideat väreistä, joiden pohjilta väripaletti sai inspiraationsa. Moderni sans serif-fontti otsikoissa ja leipätekstissä tukee yrityksen brändiä: rento, ammattimainen ja selkeä.

Image
Lopputulos

Asiakas sai toiveidensa mukaiset ja samalla ihannesasiakkaita puhuttelevat verkkosivut, tunnistettavan ja alalla edukseen erottuvan brändi-ilmeen sekä selkästi jäsennellyt palvelut, jotka nousivat Googlessa ensimmäisille sijoille optimaalisilla hakusanoilla muutaman viikon kuluttua sivujen julkaisusta.

Toimitin linkin privaattiin kansioon, missä on ohjevideot sivujen päivittämisestä itsenäisesti, graafinen ohjeistus väreistä ja fonteista, logotiedostot väriversioineen ja some profiili- ja kansikuvat, sekä kuvapankkikuvat täysikokoisina tiedostoina vapaasti käytettäväksi kaikessa markkinoinnissa.


Google-tulokset
Google-tuloksia 1 kk:n jälkeen sivujen julkaisusta.

NVC yksilövalmennus  • • •  1.
NVC valmennus  • • • • • • •  3.
NVC Helsinki  • • • • • • • • •  3.
NVC Espoo  • • • • • • • • • •  3.
NVC Vantaa • • • • • • • • • •  4.

Työhyvinvointi Helsinki  • •  7.
Työhyvinvointi Vantaa • • •  7.
Työhyvinvointi Espoo  • • •  7.

Mitä on NVC • • • • • • • • • • 8.
NVC menetelmä  • • • • • • • 9.

ImageImage